My Life Now

Alla inlägg den 5 februari 2011

Av Aspegren - 5 februari 2011 20:15

Åkningen med barnen gick bra, helt sjukt hur barn på 5/6år kan vara så jädra snabba på skidor :O efter skidorna blev det bubbelbad och middag med min värdfamilj :) Vissa dagar e helt underbara och andra lite mindre, fast så e de ju i alla familjer även den underbara familjen jag ha i Sverige :D

På torsdagkvällen så blev det lite hockeykollande i truckee på Ethan, bara på skoj för de killarna utan målvakter ! Men snacka om att jag märkte hur jag saknat ljudet skridskoskären gör, ngt jag inte fattade tills jag stod jämte rinken <3 Så jag satt bara och njöt :)


Fredagen bestod av Snowboardåkning, hämtade H och bara slappade :P Sen hade hon en playdate med en av hennes bästa vänner från klassen förra året, vilket gjorde henne glad :) På kvällen begav jag mig till South Lake för att möta Tina&Stina och kolla på bio och denna gången somnade jag inte på det spännande slutet xD Vi kollade på The Mechanican (stavningen e förmodligen fel)! En härlig  film, borde ses av de som kan och gillar actionfilmer :)Så mkt filmer som jag ser här så borde jag nog bli filmrecensör :P


Idag så blev det skidskola för barnen och jag fick åka lite i Squaw :) Dock var jag såå jävla trött efter en natt då jag vaknade hela tiden och fick nog inte ens en timme sömn som längsta tiden ! Men blev ett åk i Squaw, från högsta toppen till botten (A) Blev lite bilder där som jag ska dela med mig :) Nu har jag precis slutat jobba och ska bara slappa ikväll :) Blir kanske lite filmkollande lr bok, har ju börjat läsa HarryPotter-böckerna igen och man lär sig grymt mycket av språket genom böcker och prata med sina barn hela tiden som fortfarande kommenterar "Va sa du, menar du inte detta istället?" Då snackar vi alltså at jag säger yummie med ett j-ljud istället för y-ljud i början.. JAG märker INGEN skillnad, fortfarande xD !


MåBäst<3



Den högtsa toppen på Squaw (tror jag) inte något vidare duktig på hur allting ser ut på det berget ! Men det var iaf en bra utsikt, som ni ser på nästa bild:)


 

Lake Tahoe i bakgrunden, kan nog se finare ut i solsken !!


 

Jag och H gör mycket hårfixning :) Så blev en tofs på mitten av huvudet  som står rakt upp :)

  

Ovido - Quiz & Flashcards