My Life Now

Alla inlägg under februari 2012

Av Aspegren - 21 februari 2012 08:30

Helgen har varit rolig och mycket att göra :)

I lördags så regnade det hela dagen, så satt inne och spelade nintendo till kl 4 och sedan drog jag mig vidare till Emelie :) Hon hjälpte mig fixa mina naglar till jobbet, för det gick inte så bra när jag försökte :( Måste blir bättre på det, för alla ser mina naglar först när jag jobbar :P Vi lagade Enchiladas och kollad epå de första 10minuterna av melodifestivalen sen var jag tvungen att dra mig till harrys ! Fast det var tydligen inga bra som sjöng ändå, så jag få väl kolla finalen istället :)

---

I söndags så var det utbildning uppe i Dalvik om hur vi Croupierer ska bete oss när vi jobbar ! Filmen var rättså självklar, men ändå att se det och verkligen tänka på skillnaden i hur man uttrycker sig var givande :) En del diskussion och att bara prata med arbetskamraterna som  inte träffar så ofta var roligt, ett riktigt härligt gäng tjejer&killar :)

---

Igår sken solen, nice ! Det blev en löprunda, handla på Maxi så jag och Helena kommer in i våra rutiner igen efter 1 veckas lov :) och sen skola för muntlig redovisning och en processkartläggning som vi har jobbat med :) Det gick bra, fast de flesta grupper hade gjort en karta över hur en E-handel med bokförsäljning går till inklusive min grupp xD !

Efter skolan så kom Helena, Casandra och Felicia till mig för att göra pizza och sedan äta semla till efterrätt :) Vi spelade The Mexican Train och Casandra har fastnat för spelet lika mycket som Helena ;) Tur att det är fler än jag som gillar det och uppskattar spelkvällar, för det blir mycket prat medans man spelar :) Bästa kvällen denna veckan, tack till er ;D


MåBäst<3

Av Aspegren - 17 februari 2012 18:12

Sittningen i onsdags var bra och rolig :) Mycket spex, inte så mycket sång men många titlar att dela ut  :)  ! Det roligast var att två av mina killkompisar från klassen var utklädda till tjejer och rättså utmanande klädsel hade dom :P Härligt att de bjuder på sig själva! Jag och Casandra hjälpte till att sminka de lite ;)
---

Igår gjorde jag egentligen ingenting, satt i pyjamas till kl 17 xD ! Kanske inte den mest effektiva dagen jag har förbrukat :P Satt och skypade med Emil och Viptor i några timmar angående vårt projekt i processkartläggning ! Men nu är vi äntligen klara, känns så skönt :)

---

Idag har jag varit ute i det fina vädret :) Cyklade ner till staden idag för att hitta svart nagellack på H&M och sedan komma ut lite nu när solen äntligen sken <3
Nu slappar jag bara innan jag ska jobba ikväll :) Kollar lite tv nu, fast det gjrode jag ju typ hela dagen igår också så det är ju inget nytt xD !


MåBäst<3

Av Aspegren - 15 februari 2012 11:02

Idag är det dags att veta vilka titlar alla i Hi Life 2012 får :)

Ska bli härligt och ser fram emot ännu en grym sittning på JTH :P !!

---

Igår var min kompisdejt med emelie riktigt mysigt, vi beställde sushi som var god och så kollade vi på film innan jag skulle börja jobba :) Men det snöade hela kvällen idag, slutade typ vid midnatt så det var ju inte helt lätt att cykla hem inatt "/ Men det gick bra, mötte inte så många bilar som jag var tvungen att akta mig för i slasken :)

---
Så nästa helg när mamma&pappa kommer upp så ska vi beställa sushi (A) Too bad papsen ;) Men det finns ju några pizzerior nära :)


MåBäst <3

Av Aspegren - 14 februari 2012 09:43

Idag ska jag ha en kompisdejt med Emelie, kanske äta sushi eller på Oleary's :) Får se hur det blir :) Även om denna dagen är bara för att affärer ska tjäna mer pengar med ett tema, så kan det vara lite roligt att i alla fall äta något extra fint som jag inte gör varje dag som student :) !
---
Igår var jag lite i skolan och skulle jobba med vår processkartläggning med Emil, fick lite mer gjort och ska fortsätta imorgon för det blev ett extra pass för mig på Oleary's igår :) Vid 9 när jag slutade köpte jag en sallad på Kaffe Paus och vidare till Helena för lite Gossip Girl, har börjat gilla den serien mer&mer nu när jag och Helena har kollat på serien från 1:a programmet :) Det är så svårt att följa en lång serie på tv:n, så hade ju missat några säsonger :(

---
Idag när jag vaknade så var det helt vitt på marken, vet inte om jag vil ha snö just nu utan längtar nog mer efter våren (A) Jag hoppas att den smälter snart :)


MåBäst<3

Av Aspegren - 12 februari 2012 17:53

Hört att det är lite klagomål på min dåliga uppdtering på bloggen xD ! Har varit mycket att fixa nu, både med lägenheten och med skolan så har inte haft så mycket fritid och därför ingen tid att blogga heller :)


Lägenhetsfixningen förra helgen blev super bra när Mamma, Pappa, Bror, mormor och morfar kom upp :) Det var mycket bärande, handlande, bärande, matlagning och ihopbyggning :) Det tog lång tid och mamma och pappa fick stanna några timmar extra men så skönt att allting blev klart så jag kunde hålla fokus på skolan denna veckan som varit !! För den har också varit helt galen :O


Är super nöjd, här kommer lite bilder :)


 

Alla mina grejer fick plats i släpet, men dte var en del att bära på :O Jag slutar inte förvånads över hur mycket jag har och då har jag inte sparat under så många år :P




Efter vi varit på IKEA och handlat medans mamma och mormor satt ihop soffan :) Den sitter fortfarande ihop, så de har nog lyckats ;)



   

Hallen när den var klar :)



Fotoväggen <3 Älskar den (A)



   


Sängdelen :) Med den bästa garderoben !! Känns lite bättre och uppdelat nu :)



<3



   

Soffdelen del 1 :)



Och del 2 :) Tapeten är baksidan på garderoben ! Blev toppen bra :) Känns verkligen som två rum och inte bara avstängt eftersom den bruna-träbaksidan försvann från Garderoben när vi hittade denna fina tapeten :)



   


TV:n, bokhyllorna och sen ut i hallen :)


MåBäst<3

Av Aspegren - 2 februari 2012 15:08

 

Håller på att baka just nu :P Önskemål hemifrån att det skulle kunna ätas semlor efter all flytthjälp, kan ju precis inte säga nej när de kommer upp 5pers för att hjälpa till/besöka mig :) Så hoppas de blir goda, det ser bra ut iaf :) Dock har lampan i ugnen slutat lysa, så få be pappa kolla på det när han kommer upp för jag fick inte bort skärmen runt :( !

Annars var det muntlig redovisning idag i skolan, gick bra ! Vi pratade om Outo Kumpus IT-system :) När jag kom hem så satte jag mig och pluggade lite, men sen blev det med lite serie-tittning och slutade med att jag somnade i 30min :)

 

Bra när man kan använda köket som sovplats ;) Kanske blir lite trångt när jag har ett matsalsbord här på lördag :)

---

Igår så var det 2h skola och sen tänkte jag och Helena går runt sjön ! Fast det var alldeles för kallt eller så hade vi inte tillräckligt med kläder på oss (kan varit det) :O typ -10 grader, fast det är ju inte roligt att vara ute när det gör ont att andas "/ ! Så vi la oss i mitt kök, eftersom det är varmast där och kollade på lite Once upon a time och Gossip Girl ;)

Hittade även en matta igår på rusta, som va exakt som jag ville ha den :) Lila och lite luddig, så nu har vi ett problem mindre i helgen :) På kvällen så bakade jag morotskaka, mycket bak just nu men Helena sa att hon inte smakat något jag bakat (förutom Lussebullarna) så då tyckte jag jag kunde baka för en gångs skull xD !En trelig kväll blev det igår med Emelie, Emmy, Helena och Jag hemma hos Helena eftersom de inte tyckte det var någon idé att komma till mig när jag inte hade någon tv eller liknande :O ;)


MåBäst<3

Skapa flashcards