My Life Now

Alla inlägg under augusti 2011

Av Aspegren - 30 augusti 2011 21:39

Idag var racet aktiviteten :) Badkaret flöt, Casandra och Carro ramlade inte ur och dom tog sig imål :) Dock inte först, men de gjorde en bra insats (A) Det värsta var att man tänkte, den som inte sitter i badkaret blir inte blöt... Men så var det inte i Jönköping idag xD När Badkarsracet i Hamnkanalen började öppnade sig även himlen och lite till, det ÖSTE ner och alla blev blöta trots regnkläder, paraply osv :P


Annars har jag pluggat lite idag och ätit Lax med potatismos som Sofia gjort innan jag kom hem :) Imorgon är det plugg hela dagen med provsittning på kvällen och sedan utgång på kåren eftersom vi är lediga på Torsdag! Eller lediga, man kanske ska plugga lite också xD


MåBäst<3

Av Aspegren - 28 augusti 2011 21:09

Igår var det Donkbrännboll, det gick hyfsat bra för IL :) Men förlorade mot dom Internationella studenterna som inte ens spelat brännboll förutom xD Fast dom kanske inte drack lika mycket Donk :P

Men roligt hade vi, med förfest hos David och sedan Kåren kl 20 ! Akademien är rolig asså, även om man är lite trött och sliten just nu :)


Idag sen så blev det A6 med Helena från min klass, men pyttelite shopping och en fika på Espresso House :) Vi cyklade faktiskt dit, med en omväg dit och rätt väg hem ! Vi fick i alla fall lite extra motion pga fel väg och med skönt väder så gjrode det inte så mycket !


Annars bestod eftermiddagen med Bakad potatis hos Casandra med Hanna och Caroline och vidare till Fadder David för att bygga något som får ett badkar att flyta :) Vi får se på Tisdag hur bra vår idé funkar när Badkarsracet är igång i Hamnkanalen ;) Men vi har bra, hemmabygda åror som är sweet :)

Imorgon är det lektion nästan hela dagen! Så nu krävs det sömn :)


MåBäst<3

Av Aspegren - 26 augusti 2011 17:20

Imorse var första lektionen, företagslogistik! Den gick riktigt bra, även om det var högt tempo och mycket som skulle in i skallen :P Men har i alla fall fixat mitt HJ-kort nu, så jag kommer in i skolan, datosalar, skrivare osv... Dock ser jag förjävlig ut på bilden, men det gör alla (de flesta) andra också eftersom det fixas under insparksveckorna :)

Efter det blev det lunch på Sibylla och vidare till Vätterstranden för slapp och lyssna på någon konstig musik :P Så vid 3 gick jag och Christian hemåt och sen dess har jag bara tagit det lugnt :) Just nu väntar jag bara på middagen som Sofia håller på att laga, kyckling, ris och currysås är en bra fredagsmiddag och vid 9 ska vi på bio :)


Imorgon är det Donkenbrännboll, då märker vi hur pigga IL är efter SWE (ett stort poolparty på Rosenlundsbadet)!


MåBäst<3

Av Aspegren - 25 augusti 2011 20:22

SOVMORGON så jädrans skönt asså :) Så började dagen med en promenad och samtal med Linnea som snart flyttar till Västerås :) Idag började de vanliga lektionerna men IL:s första lektion är imorgon kl 9, företagslogistik :)

Efter promenaden tog jag det bara lugnt, satt och kollade tv/dator och allmänt lugnt :)


Vid 14 blev det samling på campus för att börja stadsvandringen, skojig även fast jag har ganska bra koll på staden redan :) Men med aktiviteter som att bygga torn, hitta en pensionär med hund och bada i Vättern så har även denna dagen varit grym med nollor och faddrar :) Efter att ha testat Donk, som är HI LIFEs dricka så blev det Evergreen med Helena, Emmy, Lisa, Fia, Johan och Christian :)

Nu ska jag sy på lite nya märken på Overallen, så att den blir riktig sweet och använd !!


MåBäst<3


     

Av Aspegren - 24 augusti 2011 22:19

En rolig dag som började kl 9.30 med Michael Södermalm som handlade om "Rätt Mental Inställning" Grymt bra asså :) Det bästa citatet som jag fastnade för vad "Träning ger Färdighet & Färdighet ger Framgång"


 

Michael Södermalm, grym föreläsare! 


Sen bar det ut till Kinnarps Arena med faddrarna och då blev det Krsitian Luuk, inte jätte bra eller var det för att ishallen var så kall så jag hade mer fokus på att värma mig xD Men efter Kristian kom Colin Moon som föreläsare, från London men bott i Sverige i 15år! Han var så härlig med sin engelska och mottot med föreläsningen var "Sweds are wierd, and so am I" (Svenskar är konstiga och det är jag också)  Klockren (A)


 

Colin Moon


Capsen var också rolig, ett spel som handlar om att kasta kapsyler i motståndarens glas :P Jag klarade mig ganska bra xD Men nu blir det sova och imorgon blir det stadsvandring och Akademien :D


MåBäst <3

Av Aspegren - 24 augusti 2011 08:18

Härliga dagar med massa saker att göra,  folk att träffa och vimsigt :) Men kul är det ! PÅ uppropet var alla lite nervösa men det släppte ganska snabbt när Hi TECH och faddrana lättade på stämnigen :)

Det har varit introduktioner med lärarna, välkomstmiddag med tävling om vem som skrek mest, overallcermoni&bad för vissa och igår kväll var det ett stort ös på AKADEMIEN <3 Nice är det och det kommer nog att fortsätta så ett tag till, i alla fall i två veckor tills insparken är över :)


Nu ska jag dra mig vidare för Dag3, två föreläsningar var av den ena är med Kristian Luuk i Kinnarps och sen är det CAPS tävling :P


MåBäst<3 För det gör jag!

Av Aspegren - 20 augusti 2011 21:06

Filmen igår var hyfsat bra, men efteråt blev det massa prat innan Danne kom och Linnea skulle bege sig hemåt för jag var tvungen att sova ! Det blev ett hejdå med Skypekrav, det är lite lättare att skypea med någon som bor i samma tidszon xD


Idag däremot har varit en händelserik dag! Klockan ringde halv 8, upp&käka, packa det sista, lasta bilen och hänga på cykeln :) Sen kom Sofia, som jag ska bo hos i 5v och åkte med oss till Jönköping vilker numera är min hemstad i 3år framåt :) Staden är faktiskt grymt fin, eftersom jag aldrig varit här innan hade jag inga tankar om stället onnan vilket känns bra :)

Så efter 3h bilresa från Mörrum, lämnade vi av Sofia i hennes lägenhet och lite av mina grejer! Jag, Mams och Paps drog oss vidare till bilhandlaren Hedin Bil och provkörde en liten KIA Rio, som var riktigt nice :) Jag kan ju informera att Ma&Pa nu är nya bilägare till en KIA Rio, sweet bil säger jag bara <3


När vi checkat in på hotellet och ätit på Chili Thai gick vi en rundvandring i Jkpg som bestod av SF, stan väst, stan öst och ner längs Vättern som jag aldrig har förstått att den är så stor xD På den promenaden såg vi en man som körde en Mercedes-Benz och spelade Dansband... det känns inte OK :O men vad ska man göra åt det :P


Även kollat på Bio, Horrible Bosses, en riktigt rolig film som ger mycket skratt :) Nu sitter jag på hotellet och imorgon flyttar jag in som inneboende hos Sofia, känns riktigt bra :) Och för bara 15min sedan så gick några IL-faddrar förbi (Logistik&Ledning kallas det, förkortningen är IL) med en ljudbox dom har byggt och spelade musik :) Riktigt härlig stämning och på Måndag börjar nollningen med upprop och välkomstmiddag <3 SWEET !!


   


MåBäst<3

Av Aspegren - 19 augusti 2011 18:19

Ska sätta mig och kolla film med Linnea, Mams och Paps :) Men ska bara skriva först :P

Igår blev det lite fototaning med Tina längs ån, blev skojigt och några riktigt bra bilder :P Tyckrr jag iaf :)

Idag har jag varit i Karlshamn och blivit fixad av Model Lab :) Sminkningen blev fin med jordnära färger och fotograferingen var rolig med några bilder som jag var riktigt nöjd med :) Det slutade med att jag köpte 11st bilder av dom (A) Plus att man får lite idéer själv om hur man kan ta kort med vänner, så det kan bli ett framtida projekt <3


Lite bilder :)


 

   

 


MåBäst<3

Ovido - Quiz & Flashcards