My Life Now

Alla inlägg under december 2012

Av Aspegren - 31 december 2012 20:04

Året som gått har varit bra :) började det med att jobba och avslutar det med att jobba :) måste vara något bra med att ha jobb! Nyår på krogen bakom ett Black Jack bord är roligt :) så vi syns på krogen gott folk!

Hoppas alla får en trevlig kväll/natt och morgondag, då ett nytt år börjar :)

MåBäst<3

Av Aspegren - 28 december 2012 10:47

Tänkte ge en överblick om allt roligt som hänt 2012 :) lite jobbigt att skriva om alla små saker :P

- Året började med en skidresa till Val Thorenz i Frankrike :)
- I Februari fick jag 1:a handskontrakt på lägenheten jag hyrt i andra hand i ca 4månader!
- I april åkte jag, mamma, pappa och min bror (Patrik) till Prag för att fira Patriks födelsedag :) riktigt mysigt i vårvädret!
- Efter mycket om&men anmälde jag mig till Gbg-varvet 2013! Så nyårslöften får nog bli att springa :P
- Roadtrip till Ullared med Emelie, Emmy, Helena och Lisa :)
- Begav mig hemåt över sommaren, med sommarjobb och Cherry i K-hamn!
- Åkte till Berlin för en weekend för att träffa Tanya och Louise :)
- östersjöfestivalen i k-hamn hade Ken som öppningsband !
- Sommaren var slut och begav mig hem till Jkpg :) insparken började !
- två roliga, skojiga, stissiga och grymma veckor inspark för alla Jönköpings högskolor :)
- Jag och Linnea besökte varandra i våra studentstäder :) så jag begav mig till Västerås för en weekend :)
- att hitta julkänslan efter tentaperiod är inte lätt! Så jul på Liseberg och julkonsert med Magnus Carlsson i K-krona hjälpte till :)
- jobbat på Cherry i Jkpg i 1år! :) en bra början :)
- Firade jul hemma och hade det mysigt :)

Mitt år kortfattat :) lite saker har hänt iaf mer än att bara häcka i Jkpg som det känns som under tentaperioderna :P för då känns det som det enda man gör är att sitta i lägenhetenoch stirra i böckerna... Men skönt att det inte är så iaf ;)

Av Aspegren - 28 december 2012 10:47

Tänkte ge en överblick om allt roligt som hänt 2012 :) lite jobbigt att skriva om alla små saker :P

- Året började med en skidresa till Val Thorenz i Frankrike :)
- I Februari fick jag 1:a handskontrakt på lägenheten jag hyrt i andra hand i ca 4månader!
- I april åkte jag, mamma, pappa och min bror (Patrik) till Prag för att fira Patriks födelsedag :) riktigt mysigt i vårvädret!
- Efter mycket om&men anmälde jag mig till Gbg-varvet 2013! Så nyårslöften får nog bli att springa :P
- Roadtrip till Ullared med Emelie, Emmy, Helena och Lisa :)
- Begav mig hemåt över sommaren, med sommarjobb och Cherry i K-hamn!
- Åkte till Berlin för en weekend för att träffa Tanya och Louise :)
- östersjöfestivalen i k-hamn hade Ken som öppningsband !
- Sommaren var slut och begav mig hem till Jkpg :) insparken började !
- två roliga, skojiga, stissiga och grymma veckor inspark för alla Jönköpings högskolor :)
- Jag och Linnea besökte varandra i våra studentstäder :) så jag begav mig till Västerås för en weekend :)
- att hitta julkänslan efter tentaperiod är inte lätt! Så jul på Liseberg och julkonsert med Magnus Carlsson i K-krona hjälpte till :)
- jobbat på Cherry i Jkpg i 1år! :) en bra början :)
- Firade jul hemma och hade det mysigt :)

Mitt år kortfattat :) lite saker har hänt iaf mer än att bara häcka i Jkpg som det känns som under tentaperioderna :P för då känns det som det enda man gör är att sitta i lägenhetenoch stirra i böckerna... Men skönt att det inte är så iaf ;)

Av Aspegren - 24 december 2012 14:59

Redan satt mig i soffan för att invänta att klockan slår 3 :) För då kommer Kalle och hans vänner i tv rutan :)

Idag har jag och pappa skottat och sen gick hela familjen Aspegren-Karlsson ner till byn och kyrkan för att tända ett ljus för de nära&kära som vi tänker på <3 Så jag önskar er alla en god jul och hoppas att ni tänker & njuter lika mycket som mig i juletid <3

MåBäst<3

Av Aspegren - 24 december 2012 00:36

Jullovet började för några dagar sen :) har inte gjort så mycket mer än att ta det lugnt och bara fixa med datorn som jag fortfarande inte hunnit med sen jag köpte den eftersom skolan var i full gång då ! Men nu är det 3v kvar av lovet, julafton imorgon, nyår i Jkpg med jobb som är roligt och sen Chicago för att leva loppan med Vicki :)

Än så länge på lovet har jag varit på jul på Liseberg och julhandlat med mor och far på A6 innan vi åkte hem till Mörrum :)

Idag har det blivit inslagning av de sista julklapparna, städning då vi firar jul hemma, julfilm som blev "A Christmas Carol" (som bör ses av alla för att få en tankeställare på vad vi uppskattar här i livet(A)!) och sen uppesittarkväll med årets traditionella julskinksmacka <3 tyvärr vann va inget, men mysigt att bara sitta ner och ta det lugnt :)
Imorgon blir det ännu mer slapp med massa mat och lite julklappar :) så god jul till er alla :) hoppas ni får en mysig dag imorgon med nära och kära :)

MåBäst<3

Bilderna motsvarar bara en liten del av allt roligt denna månaden :)
Julpyssel, nagelmålning med jultema, underhållning hos Högstedt med "Sveriges rikes lag", julkonsert i K-Krona med Magnus Carlsson, en roligare jullåt, kramhållplats i nordstan, julfest med Cherry, julbord på Harry's, pusshållplats på Liseberg och jag&Casandra som gjorde en musikkväll istället för tentaplugg :)

Av Aspegren - 12 december 2012 22:54

Inget speciellt med denna dagen, inte för mig iaf! :P kanske för massa andra i världen, ett antal barn borde ha fötts och fått ett väldigt coolt personnummer ;) som någon skrev idag, jag har överlevt 1/1/1, 2/2/2, 3/3/3, 4/4/4, 5/5/5, 6/6/6, 7/7/7, 8/8/8, 9/9/9, 10/10/10, 11/11/11 och 12/12/12 :) bara 89 år till nästa gång det börjar igen ;) kanske ska satsa på att leva då också xD

Dagen har iaf bestått av tvätt, julkalendern och plugg :) ganska normalt i tentapluggsperioden ;)
Men imorgon vid 7 blir det lucia i skolan med Cissi, med kaffe och pepparkakor :) mys!

Även kommit på en ny fördel med att bo själv ;) godiset i paradis-asken försvinner inte mellan gångerna jag vill ta en bit :) utan de bitarna jag lämnade sist är kvar nästa gång jag kommer tillbaka ;) slipper ju gömma favvobitarna :))

MåBäst<3

Av Aspegren - 9 december 2012 20:38

Jobb både fredag och lördag :) på Harry's hade de julbord och två som sjöng jullåtar, riktigt mysigt :) både dagarna efter jobbet drog vi till Max i denna kylan, pratat massa strunt och bara ha roligt :) alldeles för kallt för att gå hem och för halt för att cykla till och från jobbet "/ så är glad att jag har snälla arbetskollegor som skjutsar hem mig :)

Dock inte fått så mycket annat gjort "/ men en vecka kvar att kämpa, så bara att ge järnet 24/7 :)

Eftersom helgen gett väldigt lite sömn, fast lätt värt det med nattamat på Max :) så nu blir det sovdags och upp imorgon tidigt för en heldag i skolan!!

MåBäst<3

Av Aspegren - 7 december 2012 11:52

Som många andra följer jag julkalendern :) Tycker det ger en speciell julkänsla att kolla på den eftersom det är något som jag gjort så länge jag minns :) Iår är det extra roligt eftersom det är "Mysteriet på Greveholm" och jag kommer ihåg när det var sist :) 


Dock tycker jag det är synd att det är massa anmälningar och klagomål över julkalendern för att det förekommer spöken i den. Vad jag minns var det spöken i julkalendern när den gick för 15år sedan och tror inte det var lika mycket skriverier om det då... Kanske var jag för liten för att minnas om det skedde anmälningar, men barn har ju alltid fantasi och lekar som "anden i glaset" får man nog vetskap om även om det inte visas i SVT's julkalender! Tycker det är lite väl allvarligt att bli irriterad över det och anmäla SVT :) Men vissa har väl inte bättre saker för sig än att reta upp sig på saker :P 


Jag tycker iaf att den är bra :) Som ett litet barn tycker jag det är roligt att längta till julkalendern varje dag för då blir det ett litet uppehåll i tentaplugget :) 


MåBäst<3

Skapa flashcards