My Life Now

Alla inlägg under maj 2012

Av Aspegren - 29 maj 2012 17:56

     


Igår blev det en Roadtrip till Ullared med de bästa tjejerna i Jkpg ;) Skulle träffas klockan halv 8 hos Helena för att komma iväg innan 8 men vid halv 7 har inget fått tag på Emelie... försovit sig ?! Så vi ringer, ringer och ringer och ingen svarar... Så vid halv 8 så är alla UTOM Emelie hos Helena och vi kör till Liljeholmen för att väcka fröken som vi inte brukar vänta på ;) Jag kan medge att det är roligt att plinga på någons dörr som en idiot för att få dom att vakna ;) xD ! Helt yrvaken så öppnar hon dörren med ett leende på läpparna och säger "OJ!" ;)

Men vi lämnade Jkpg bara lite efter 8 så det blev ju bra ändå :)


Väl på Gekås så strosade vi runt i 5h med lunch paus i deras Restaurang på tredje planet som jag inte sett innan :P Var nog 3år sedan jag var där sist om inte mer "/ !! Det blev mycket handlat för alla, lite mindre för vissa och mer för andra (A) Men logistiker som vi håller på att bli så fick vi in allt i bilen med en hög fyllnadsgrad ;)

Väl hemma så var det bara att packa upp allt och sen sova, för trött blir man efter en heldag på resande fot :)

---

Idag så har jag tvättat och börjat packa lite.. Lagt ner sakerna jag är rädd om så han som hyr min lägenhet inte ska behöva vara orolig att något speciellt förstörs (A) Ska bara fundera ut hur mycket kläder och vilka kläder som ska ner med mig till Blekinge i sommar :) Svåra val här i livet ;)


Nu ska jag dra mig och möta Emmy och Buhren för att cykla till Emelie och kolla film :) Bara lite mys innan alla åker hemhem för sommaren (A) Lisa har redan åkt idag och i veckans slut så har alla 5 lämnat Jkpg !


MåBäst<3

Av Aspegren - 26 maj 2012 15:44

Alla tentor för denna terminen skrivna, bara 3 veckor till så kommer även resultatet ! Hoppas jag har kunnat fixa ihop så många poäng som krävs för att klara matten... Kändes helt okey när jag satt där, men nu när lösningen är ute så beror det helt på hur han rättar xD Fast så är det väl alltid :P

---

Efter så blev det hem till Buhren, fixade ovven lite och drog till Max och käkade och Maxi och handlade groggvirke ;) Fest ikväll, supa bort tentaångesten och fira att sommarlovet börjar :) Igår bokade vi bord på Seaside, på Piren och sen bli det mellanfest och ha Eurovision på tv och se Loreens framträdande :) Utgången är inte riktigt bestämde var den ska bli :) Men var vi än går så lär vi har roligt :) 


 

Sommar & Elleholm <3 Grill & vänner <3 Mycket bra som väntar :)

Och endast 2veckor innan resan till Berlin :)


MåBäst<3

Av Aspegren - 25 maj 2012 20:41

Idag träffade jagEemelie i skolan lite efter 9 :) pluggade till 2 med lite lunch break :) Tror att jag har lärt mig alla grunderna som krävs till tentan så nu är det bara att hålla tummarna! :) Klockan är snart 9 och jag sitter redan i sängen, beredd på att sova! Känns det okey på en fredag :O ?? inte alls, men är så illa tvungen eftersom tentan är 8-13 imorgon och all energi krävs!!

---

Även varit på faddersittning idag, helt okey ! Har dock varit på bättre sittningar :P Men JTH's huvudfaddrars spex var riktigt nice, tema Pokemon på allt :P Men energin på en sittning med massa studenter är nice så tar med mig lite känsla till tentan imorgon så jag har något att skratta åt när jag vill gråta om tentan är för svår :P


Dagens uttryck: Du har ju en kalkylator i din miniräknare !


MåBäst<3

Av Aspegren - 24 maj 2012 20:43

 


Årets faddrar till Insparken 2012 :) Känns som ett härligt gäng och vi lär/kommer göra insparken så GRYM !! Bara en tenta kvar, sommarlov och sen insparken <3 För Logistik och Ledning, IL i Jönköping är bäst och vi blev bästa Nolleklassen på vår inspark så nu ska vi försöka föra denna fina äran vidare ;)

---

Suttit och pluggat idag, varit lite ute idag iaf men vågade inte riktigt pga min hals och feber "/ !! Men är iaf på bättringsvägen :) Så då hinner jag bli frisk tills på lördag :) Men nu ska jag och Buhren kolla på EuroVision Songcontest för att heja på Loreen :) Hoppas hon kommer vidare och sjunger på lördag också :P


Dagens uttryck: "Det är så man får tag på det, av folk som säljer det!"


MåBäst<3

Av Aspegren - 24 maj 2012 08:58

Anmälde mig precis till Gbg-varvet 2013 :) Sprang 2010 sist så nu kändes det att det var dax att springa igen :) Har ett år på mig att slå min förra tid och komma så nära 2h som möjligt :) Låter som att det kan gå, eller xD ?

---

Men just nu är fokus fortfarande på Matten och att jag blir frisk :) !! Lite jobbigt att sitta inne desa fina dagar :( Men men, inte så mycket att göra åt det :P


MåBäst<3

Av Aspegren - 23 maj 2012 20:39

Grillning igår hos Lisa, riktigt mysigt.. Satt dock och frös i jeans och tjocktröja och bad om en filt.. Medan Lisa satt i shorts och linne :P Så kanske inte så konstigt att jag vaknade imorse och var sjuk :( Bara att gå till skolan ändå och vara med på matteföreläsningen eftersom läraren skulle gå igenom en gammal tenta ! Dagen har bestått av alvedon och massa halstabletter :( Har iaf kunnat räkna i några timmar !

---

Tog en paus och kollade på filmen "Jag saknar dig" en svensk film och två tjejer som är enäggstvillingar <3 Snacka om ledsam :'( !! <3 Även pratat med Linnea idag, båda har tentor framför sig innan sommarlovet men sen är det bara att njuta av livet i 3månader :) Men detta skolåret har verkligen gått fort, känns både skönt och konstigt på samma gång ! En tenta kvar och sen är jag 1/3 ingenjör :) Iaf tanken är att jag är det och att jag har klarat dessa två tentorna också :) Jag lever iaf på tanken i 1månad framåt ;) (A)


MåBäst<3


P.s hittade denna på min gamla spotify lista :) Härlig låt :P

Av Aspegren - 22 maj 2012 13:59

Skrev verksamhetsstrategitentan idag, kändes väl helt okey men en tenta är alltid en tenta :P och man vet aldrig hur det verkligen förrän man får tillbaka den :( ! Så nu är det bara att släppa den och fokusera på matten i 3dagar för att sedan skriva mattetentan i Matematisk Analys... Det kan verkligen gå hur som helst, bära eller brista :O !?! Bara att "klara" av att fokusera så jag lyckas få de 7poängen som behövs för att få 10p med inlämningsuppgifternas 3 extra poäng för att vi har klarat dom :) Så än så länge ser jag ljuset i tunneln <3 

---

Efter tentan på lördag är det inofficiellt SOMMARLOV, men har en extra tenta på matten nästa onsdag ifall matten på lördag inte känns bra... Men nästa vecka blir det lite äventyr till Ullared och kanske en Pay-and-Play utanför Jönköping :) 

---

Dagens Uttryck: Det är jag dålig på att glömma bort ! 


MåBäst<3

Av Aspegren - 21 maj 2012 10:03

SkypeDaten gick utmärkt, förutom när vi började diskutera matten och ingen fattar något :O Låter det bra "/ ?? Vid 5 kom Buhren och då kom vi fram till att vi hade ju lite dötid innan Bridget Jones 2 började på tv kl 21. Och vad är inte bättre att göra när man har lite dötid än att PLUGGA :) Så vi satt från 18-20:30 och sen orkade vi inte tänka mer.. allt blev bara fel !! Filmen var en äkta Bridget Jones film ;) Värd att se, så jag fick iaf ett gott skratt efter en fullspäckad pluggdag :)

---

Nu hoppade Casandra precis innanför dörren så nu ska vi diskutera Verksamhetsstrategin lite :)


Dagens uttryck: Det är som Pest eller Kolera, fast på ett bra sätt ;)


MåBäst<3

Ovido - Quiz & Flashcards