My Life Now

Alla inlägg under november 2013

Av Aspegren - 26 november 2013 17:17

Var för en vecka sedan, fasiken vad tiden går fort för det känns som den var igår! Men middagen blev lyckad, massa skratt, fina tal och mingeltävlingen med styrelsens egenmålade tavlor var succé! Alla har en konstnärlig sida om man vill iaf :) 


På torsdagen blev det provtagning igen för att se hur infektionen ter sig! Det är på bättringsvägen i alla fall, så det är ju skönt! Men åkte hem över helgen för att ta det lugnt och slippa handla och gå runt för mycket och bara bli ompysslad :D Fortfarande hemma, men imorgonbitti kör mormor och morfar hem mig igen, skönt att slippa ta buss eller tåg så det är tur de har tid att köra mig :D 

Även tur jag har skolarbete som inte är obligatoriskt och kan göras med enbart dator var man än är ! Utan tekniken skulle man inte vara mycket, fast vi har ju lärt oss leva med den också :P 


Lägger upp bilderna som HI TECH styrelsen ritade till Teknologmiddagen :) Och lite bilder som Toni och Emanuel tog under kvällen, två duktiga fotografer :) 


MåBäst<3


1. Jens 2. JW 4. Toni 5. Sandra 6. Petter
7. Sofia 9. Madde 11. Jag 12. Richard och 3&8. Henke och Joel

                   


      

Även blivit lussebullebak och pepparkakscupcakes när mormor, morfar och farmor var på middag :) Mamma som alltid hittar tomtar att puss på i affärerna och en spelkväll med Jens och Linnea (som var förra tisdagen) :) Hittade även matchande resväskor inför resan till USA :) Fokus at bli frisk så jag kan njuta av den resan :D !! 


                   

Bilderna talar för sig själva :) 



Av Aspegren - 17 november 2013 14:35

Massa fix med teknologmiddagen som är på onsdag! Bordsplacering av 80 pers var inte det enklaste men det löste sig galant :) Och massa namnskyltar och var vid borden alla ska sitta tar ett tag att skriva :P Men det gör ju inte så mycket när man inte får göra något mer än att sitta still xD 

Läsa bok, kurslitteratur, sy och skriva namnskyltar har varit mina sysslor de närmsta dagarna ! Agda 86, ja varför inte :D gammal insida med massa värk, kryckor och inte en enda möjlighet till att multitaska medan man går någonstans :O snacka I-landsproblem! Men jag är ju fortfarande ung på utsidan, hoppas jag i alla fall ;) 


Lagade PadThai igår efter att med Jens hjälp handlat hem ingredienserna och frukost några dagar framöver :) Den blev riktigt god :) Så om man gillar PadThai, som tydligen är en av Thailands nationalrätter, bör man kolla in receptet som Ica la ut i sin Buffe tidning :)
http://www.e-magin.se/v5/viewer/files/viewer_s.aspx?gKey=87gztk73&gInitPage=1

REKOMMENDERAS!!


Nu blir det lite mer plugg innan det blir filmmys och ännu mer slapp framför soffan! Känns som det är de enda jag gör, fast det är ju doktorns order också xD Så få väl lyda, då jag vill bli frisk till USA för det är BARA 1månad kvar :D


MåBäst<3


     
     

Av Aspegren - 13 november 2013 11:24

och det är ungefär min sista just nu då jag fått en infektion i benen som heter Knölros som gör att jag knappt kan gå och gör så att jag få ta hjälp av kryckor! Den senaste veckan har knölen, rosen och kryckan fina namn och sen alla de namnen min pappa gett mig under min barndom kan ju plussas på :P 
Tyvärr kan denna infektionen hålla i sig 3-6v och haft den i 1,5 nu så hoppas det ger sig snart :) Men det är bara att se glad ut och göra det bästa av situationen xD 
Så det händer inte så mycket roligt mer än att jag tar bussen till skolan på morgonen, sitter där till 16/18 och sedan tar bussen hem för att inte behöva hoppa fram och tillbaka hela tiden :P Har vart hos läkarna så mycket sen i Mars att jag lyckats få frikort ;) Vet inte om det är positivt eller negativt men nu kan jag ju fortsätta gå till dom t.o.m Mars -14 för att utnyttja systemet xD 


Annars var Berlin sjukt kul och händelserikt :) 3 hektiska dagar med mycket historia, sightseeing och fest :) God mat blev det också, sushi och Hard Rock Café sitter aldrig fel och sen måste jag (som alltid) hylla Starbucks då det finns på många ställen i Berlin :) alltid lika gott!! 


                 

Berlin Baby <3


MåBäst<3

Ovido - Quiz & Flashcards