My Life Now

Alla inlägg under februari 2010

Av Aspegren - 28 februari 2010 16:44

Iår e de inget skottår.. så idag bli de sista dagen i februari :) Sen börjar mars (A) Min favvomånad på året, eftersom jag fyller år då !! Så de e endast 21dagar kvar till min födelsedag :) Okey, nu e kanske inte 19 ngt spec att fira xD men ändå, ett år närmare 20 :P

Även för varje dag så bli de en dag mindre till utlandsresan och studenten! Känns skönt men ändå hemskt, ngt som man inte varit med om innan.. ngt outforskat, spännande :) Vilket oxå gör att de e mkt känslor som väcks när man närmar sig det! Men vet att man är säker i det man har just nu, men man vet inte hur det blir sen !!


Må bäst&Ha de bäst <3

Av Aspegren - 27 februari 2010 16:05

Bara att kämpa nu, snön borta och det betyder full fart mot våren :) Jag kmr klara detta  och det kmr att gå bra :) Så därför e de hårdträning nu!

Av Aspegren - 27 februari 2010 13:11

Steg upp kvart i 9 :P Va i stan kvart 1 i 10 :) Haft aktivitetsdag för barn, jag var ledare med T&V.. det gick bra, hade 20st barn :) Hoppas att vi får några nya på onsdagsträningen :) Sen hem och nu sitter jag i soffan, kollar på curlingfinalen (A) (även om jag vet att de vinner, så e de ju en bra match att se xD ) Sen ut och springa :D:D:D E såå glad att snön håller på att smälta, så man äntligen kan ut&springa <3

Annars bli de en slappkväll :) Middag&efterrätt med mams&paps (A) Lovet avslutas imon, kanske inte de roligaste :( Men jag e super glad, då de endast e 10veckor tills jag sitter på planet till turkiet med L :D Härligt värre :) Ngn annan som ska utomlands i maj??

Ha de bäst<3

Av Aspegren - 26 februari 2010 14:36

V kom halv 9, med frallor och jag hade fixat resten av frukosten :) Massa skitprat, härligt ibland !! Men sen blev de AuPair stuff :P Suttit och kollat på ansökan, vad man ska tänka på och hur man ska skriva de olika sakerna bra :P Det känns roligt att man ändå är en bit på vägen, ska bara gå bra resten oxå :) Man ska ju skriva vad man är bra på och vad man kan tänkas göra med barnen, men sen vill man ju inte överdriva allt !!

Nu ska jag kolla på Glee som jag spelat in sen igå :P Fixa mig och sen till T :) Skojigt ska de bli! Bara lämna filmer hos L oxå.. hon glömde att ta me sig dom igå xD !! Förmodligen njuta med lite godis denna fredagkväll, sörja över att lovet är slut.. :( Men att studenten närmar sig för varje dag :)

Hoppas alla kmr ha en lika trevlig kväll som jag kmr ha (A)

Må bäst&Ha de bäst <3

Av Aspegren - 25 februari 2010 17:19

Okey, jag skrev värsta långa inlägget! Och internet pajar "/ Blää asså!! Därför blir det en liten sammanfattning :)

Varit me L idag, promenerade, hämtade papper på dagis och fixade lunch :) Lunchen blev god :) Sen kollade vi "a walk to remember".. de som inte sett den borde se den :) en typisk tjej/gråtafilm, men den e grymt bra <3

Sen har vi kollat lite grey's anatomy avsnitt :) Härlig serie, älskar den grymt mkt (A) Och detta har relaterat till att jag önskar mig grey's anatomy serierna i födelsedags prsent :)

Imon bli de mer AuPair saker, mkt att tänka på och fixa :P Men de lär inte bli mindra när jag ska börja matchas !! Men det känns bra ändå :) För detta är ngt som verkligen känns bra, en utmaning i livet och på vägen lär man sig så mkt som man kmr att ha nytta av längre fram i livet :) 11 veckor kvar till utlandsresa och 105dagar kvar till studenten :) Gittigt värre <3

Av Aspegren - 24 februari 2010 22:04

Sov hos Pinnen, skulle passa D's katt :P Kollade lite på OS och så blev de lite middag med bakad potatis och räkor :) Fixat lite me projketet, en vardags sysselsättning nuförtiden... Men de känns behagligt nu! :) Allt under kontroll igen, känns SÅÅ skönt <3

Sen blev de att vara ledare, de är så duktiga :) Det är tävling snart, deras 3:e.. de klarar det finfint :) Hade bokat bowling med momo&mofa med småkusinerna och mams :) Superskoj (A) Mina småkusiner som är goa, jobbiga ibland :P Men goa som smör :) Jag kom trea iaf.. xD!! Men M&H hade ju staketen uppe, så få skylla på att de va därför jag förlorade :P

Nu har jag skickat in en sommarjobbsansökan! Så hoppas att jag får ngt jobb iår iaf :P Men det lär jag klara :) Imon ska L hit, ut och gå med hennes hundar och sen äta lunch :) Trevligt iaf (A)


Så nu ska jag sova, efter lite OS-till :)

Må bäst&Ha de bäst <3

Av Aspegren - 23 februari 2010 17:49

Steg upp, vandrade till dagiset för att lämna ett papper :P Sedan blev det konsum som var nästa stopp :P Det behövs ju jäst för att baka goda kanelbullar :) Så hem och åt frukost, började sedan baka kanelbullar <3 Började vid halv elva och var klar klockan 2 :) Snabbt tkr jag xD

Goda blev dom iaf :) Annars har jag suttit med en kemilabbrapport hela dagen och blev kvar för 1h sedan :P Så ett mindre skolarbete att färda denna veckan :) Snart bär det av till Pinnen, ska sova där tills imon och då bli de lite skolarbete till och sen ledare och bowling på kvällen :)


Må bäst&Ha de bäst<3

Av Aspegren - 22 februari 2010 22:30

Jobbat me projektet idag tsm me Pinnen & S :) Det gick bra.. bättre än förväntat!! Så mkt motgångar vi haft just nu, så kändes de skönt att det blir lite positivt (A) Gjort klart allt utom rubrikerna, som är lite pill med.. men annars blev de riktigt bra faktiskt :) Iaf bättre än förra plakatet, det är därför vi har ändrat layouten TOTALT !!

Annars har jag slappat idag, bestämde mig för att träna imonbitti istället då vädret idag inte var så inbjudande "/ Lite skolarbete som inte handlar om projektet xD Mammas hemsida, som kmr bli SÅÅ fin <3 och sen en labbrapport (hälften kvar :P)

Imon bli de mer skolarbete, lite aupair förberedelser och smått&gott :) Till Pinnen på kvällen och sova där (A) MYS-faktor <3


Ha de bäst & Må bäst <3

Ovido - Quiz & Flashcards