My Life Now

Alla inlägg under mars 2011

Av Aspegren - 15 mars 2011 10:15

Det enda som händer nu e egentligen att vi planerar över när vi ska lämna Truckee på lördag för att hinna se lite av Santa Cruz och hinna till NHL-matchen ! Men ser SÅÅ fram emot denna helgen, kmr bli super coolt att se en NHL-match :) Så t.o.m jag har gjort det i vår familj som inte har sett det på riktigt och inte på en TV :P


Annars så händer de inte så mycket, pluggar inför mitt-terminsprovet som jag har nästa tisdag ! Det e väl så mina dagar ser ut just nu, träna, plugga, jobba och plugga ! Men då slippe rjag iaf plugga i San Jose :)


MåBäst<3

Av Aspegren - 13 mars 2011 19:00

Igår så vaknade jag vid sju och begav mig utan för en morgonpromenad :) Det var inte så kallt, dock sken inte solen som jag börjar sakna nu när de e moln hela tiden!! Just nu så regnar det, men jag VILL INTE att snön ska försvinna, kanske ngn månad till snowboardåkning? För då har jag något att göa på dagarna i alla fall innan jag hämtar barnen och så få man bråka med killarna i The yurt som skrämer mig hela tiden :P

Vilket påminner mig om igår! Jag mötte Louise i Northstar för att åka lite skidor & snowboard för mig del :) Hennes värdbarn skulle tävla så vi kollade på hans race oxå och sedan begav vi oss till Martis Camp för att hämta min bil ! Så igår jobbade Ethan, Chris och Jeff (som vill skrämas HELA tiden), Men när jag och Louise kan prata svenska så e de sjukt skojigt att bara prata framför dom för de inte förstår ett dugg ;) Men efter lite gnabb med dom så begav vi hos till mitt hus för att fixa oss och sedan vidare ner till Reno på AuPair-möte :) Vi var på Cocounut Bowl som var häftigt och åt pizza med lite bowling :) 


Idag så har jag bara slappat, pluggat, skypat, vatt på Starbucks och tränat ! Men jag ska gå tillbaka till mina matteböcker, för jag vill inte plugga nere i San Jose när jag ska ha roligt att gå på NHL nästa helg :) Längtar så in i och sen e de min födelsedag <3 Dock e ju inte 20år i USA inget spec :(


MåBäst<3


W's kudde e äntligen klar :)


 

Bowling på Cocounut Bowl med AuPair-tjejerna <3


 

Skinande skor i det blåa discoskenet (A)


    

En tavla som jag vill köpa här ifrån <3 Älskar den !!!


Av Aspegren - 11 mars 2011 22:15

I onsdags blev det en underbar middag med Eileen på Jax Truckee Dinner, ett väldigt bra ställe tycker jag ! Skulle tagit mina föräldrar dit, men dagen vi sa att vi skulle äta där så var det 1h väntetid och det var inte såå bra med tre hungriga personer :P Härligt att prata med henne, hon e superduper härlig (A)

Jag har även börjat leta tavlor till min Ma&Pa, men hittade en bra affär med massa tavlor som dom ville ha så det ska bli lätt :P det svåraste e att skicka hem den och att den fortfarande är hel när den har anlänt till Sverige xD Men det ska nog inte vara någon fara :P


I torsdags så blev det jobb i typ 2h plus lite matvaror :P Vi åkte två åk i backen och sedan fick det räcka då det regn/snöade och blåste omkring 45 miles/hour.. det blir ju upp mot 70km/h !! Liften var inte den roligaste erfarenheten jag haft xD

På kvällen så begav jag mig till Incline för att ha middag med Scott och hans rumskamrat för att sedan kolla på film ! Middag var god och sedan skulle vi hyra film.. Vi kom till Redboxen och då har inte sitt visa-kort... inte bra men de e väl hemma tänkte vi! Åkte hem, men hittade det inte.. så vi tog min plånbok (som vi dumt nog inte hade med oss första gången) och begav oss till redboxen igen xD Jag kan ju berätta att Scott hade lämnat sitt Visa-kort i bankautomaten så när han gick till banken dagen efter så fick han tillbaka det :) Men klantigt att lämna det där från första gången :P

Dock ska nog inte jag säga ngt, då jag just kommer ihåg att när jag var typ 10år så skulle jag hjälpa min mamma att ta ut pengar.. Hon säger håll i kortet och tappa det INTE så det ramlar ner i denna soptunnan (med en väldigt liten springa) Jag håller kortet och tappar såklart ner det i soptunnan med den lilla springan :P Så vi får fint gå in till banken så de kan öppna den med en speciell nyckel, snacka om att göra bort sig :P dock lärde min mamma sig att inte säga INTE xD 


Idag så har det bara varit vanlig dag med snowboard, jobb och sedan träning :) Hade middag med familjen och sedan begav jag mig till mitt hus för godis, film och att sy klart W's kudde som jag e väldigt försenad med :(


Imon blir de en toppen dag med Lousie och sedan möte i Sparks :) Lgger upp bilder om morgondagen :)


MåBäst <3

Av Aspegren - 9 mars 2011 21:30

Haft två normala dagar på jobbet, med snowboard på morgonen i härligt väder och sedan hämtat dottern för att åka hem med gymnastik, läxa och lunch! Men känns skönt att komma tbx i vardagen :) Dock kan man ha lite jobbiga dagar ibland och känna att man gör så mycket för familjen men får inte jätte mycket tillbaka :( Men jag hoppas att det blir bättre, så ska försöka jobba på att göra situationen bättre! Men jag mår bra och livet leker :)


Här kommer lite bilder från sista dagen i LA och Tucson <3


Tucson som ligger i Arizona som e ett ökenland :) Och mitt värdbarn som skyddar sig mot solen för hon tyckte att det blev för mkt efter ngr timmar ! 

     



LA's sista dag ! Nice asså :) Walk-of-Fame, hollywood-skylten, shopping center i Beverly Hills och middag på Cheesecake Factory <3 (JA, de har mat på Cheesecake Factory och inte bara kakor xD)

          


MåBäst<3

Av Aspegren - 6 mars 2011 10:30

Efter LA så begav jag mig till Tucson för att möta upp min värdfamilj :) Mamman skulle jobba där, så jag och barnen hängde vid poolen och sprang runt på hela hotelområdet och hade hyfs för oss :)

Det va härligt med 30grader varmt, solsken och pool ! Så fick jag se även en annan del av The US and A :) Lite collt då jag inte varit i ett ökenland innan, för Tucson ligger i Arizona som e väldigt mkt öken och det e bara 30min från mexicanska gränsen ! Som förklarar en HEL del vaför det är sååå mkt mexikanare där xD !


I fredags när vi landade så begav jag mig nästan direkt till Reno med Ethan för att träffa upp Lua&Sandra, vi åt middag och gick på bio :) Super skoj att träffa lite Truckee människor igen (A)

Igår så fick jag ett samtal från Mariana som bad mig att komma till Lake Tahoe, jag förstod inte riktigt varför men jag hoppade in i bilen och körde dit! Väl där så var det MASSA bilar där hon bett mig att parkera, men efter att jag hittat en parkeringsplats så öter jag upp henne och Sam med massa andra av deras kompisar :) Då e de ngt som heter "The Polar Bear Swim" där de som vill simmar typ 400m i sjön och kan vinna pengar om man vinner :P Det var roligt att se på, men jag skulle aldrig vara personen som simmar i sjön xD


Ska snart bege mig till Reno för att möte upp Lousie och prata om hennes SF-resa och min LA/Tucson resa, härligt att dela upplevelser :D Så måste dra mig, men nästa gång så ska jag lägga upp bilder från öken landet :)


P.s bara 2v till NHL-matchen <3


MåBäst<3

Ovido - Quiz & Flashcards