My Life Now

Alla inlägg den 19 september 2010

Av Aspegren - 19 september 2010 10:00

Detta blir nog ett långt inlägg, för ha en del att skriva om :D Så om ni vill läsa, så varsågoda !


Skolan gick bra.. va lite tråkig för läraren pratade alla 3h som lektionen varade "/ Jag hoppas att de ändrar sig snart, annars e de skojigt att hemläxan är att ta foto på olika saker :) Dock när jag skulle åka hem från skolan så ser jag polisen blinkandes bakom mig och tydligen var det mig han skulle stanna !! För jag inte hade stannat vid rött när jag skulle svänga höger, här får man svänga höger mot rött.. men tydligen bara om man stannar först ! Slapp böter för jag inte varit här så länge, annars hade jag blivit fattig xD


torsdagen var bara en vanlig jobbdag, från 11-8 (lite längre än vanligt) och lite jobbigt då killen inte riktigt gillar när jag säger att han ska skärpa sig.. men de gå jätte bra me H :D


fredagen så började jag inte förrän 3-6, så på morgonen blev de golf me mina speciella kortbyxor som jag e tvungen att ha :P Men de gick toppen och sedan körde jag vidare till gymmet för att träna lite :) Avslutade träningen me lite bubbelbad och bastu (A) Vid 5 kom K hem och sa att jag kunde sluta, så då fixade jag mig för att åka till Annalie och hämta henne för vi skulle äta Sushi nere i Reno :) Super duper gott va de, biligt oxå när vi valde "all-you-can-eat-menu".. vilket kanske inte var de bästa alternativet efter ett tag xD !




Annalie följde me mig hem till mitt lilla hus :D Hon skulle sova här för vi skulle till Sacramento på lördagen, en liten roadtrip över dagen då jag e ledig hela helgen :) Körde vid 10, de ta ungefär 2h att köra till Sac då vår första destination var IKEA !! Snacka Sverige-känsla, alla sakerna står på svenska me å,ä&ö och så åt vi köttbullar me potatismos&brunsås i resturangen <3 Köpte lite ljus, marabou, gifflar och hittade en skål som jag ska försöka få min mamma att köpa till mig ;) lägger upp en bild så hon kan se hu den ser ut (A) !! Så härligt att man kan köpa lite svenska saker där, gifflarna sitter jag och äter på nu så ska snart och ut promenera för jag måste ändå ta lite landskaps bilder till skolan :P


     

(P.s skålen ingår i IKEA Stockholm, så hoppas den heter ngt liknande i Sverige, Good Luck finding it <3 )



Efter IKEA så blev de lite till motorväg (DEN E INTE LITEN) !! Jag e SÅÅ jävla glad att jag klarade av att köra, för på vissa ställen är det 7-filigt och de spelar ingen roll om man kollar framåt/bakåt för de e bilar ÖVERALLT !! Avfarten bar av mot Felsom St och en outlet som fanns där, grymt mkt affärer där och de va tack vara Annalie som jag visste vilken avfart jag skulle ta ! En väldigt bra kartläsare hade jag (A) Det blev lite shoppande, efter att tvinga mig själv me att jag måste köpa ett par skor så köpte jag även ett linne och en huvtröja :)


 

(Linnet är lila, gillar inte kamerablixtar :(. )



Sedan va jag ju tvungen att se lite av Old Sac, som bestod av cowboy hus de enda som inte stämde var att de va massa bilar där och turister xD Men annars så såg de ut som vilda västern, häftigt asså !


  

Motorcyklar ist för Häst&Vagn utanför salongerna :) !!



På vägen hem så skulle vi stanna ngnstans att äta, vi svängde av mot en skylt där de tod att de fanns mat men inte att vi hittade ngt ! Så vi körde ngn liten väg och tillslut så skriker Annalie att hon ser ett tacobell :P Efter lite konstiga svängar mellan filerna , vi råkade ju stå i fel fil xD Så anlände vi till tacobell, ännu en snabbmats-kedja som faktiskt har bra mat :) Med lite mat i kroppen så kunde vi bege oss hemåt me 1h bilfärd kvar + att lämna av Annalie i hennes by som ligger 30min förbi min :P !!


Det ska ju tilläggas ett antal ggr hur stolt jag är över migsjälv att ha klarat motorvägen me galna amerikanare och alla dessa avfarter och vägarbeten som är grymt förvirrande !! Jag var hemma hos mig kl 22 och då hade roadtripen varat i 12h :D varav 6 av dom satt jag nog bakom ratten xD Men de e inte så mkt här i USA, man vänjer sig ! Och när man är van vid MAX 3filer på Sveriges motorväg.. när jag ser att de e ngr fler så började jag räkna dom xD de skulle jag nog inte gjort :O Jag kom upp i 7 filer :O Men snart känns de väl normalt och att allt i Sverige är litet ! Här får man även fördelar om man är mer än 1person/bil på veckorna, för de ska försöka få folket att samåka lite mer xD... Så att man e 2 ist för 1 i varje bil !!


En grymt härlig helg och idag är jag lite förkyld så ska bara ut&gå lite i blåsten "/ ! Så hoppas jag att jag hör ngt från päronen i Sverige snart om de ha haft en bra helg i Gbg (A) Kanske de ha köpt mig en gott&blandat-salt påse, för i detta landet finns inte saltlaktrits :( !


MåBäst<3

Ovido - Quiz & Flashcards