My Life Now

Alla inlägg under april 2012

Av Aspegren - 17 april 2012 08:33

Äventyret var en weekend till Prag med familjen :) En skön, kanske inte avkopplande helg eftersom vi ville försöka se så mycket av Prag som möjligt :) Men att gå runt i en 1300år gammal stad tycker jag är härligt, hade glömt hur mycket historia europeiska städer har jämföt med USA :P

Och om ni inte redan listat ut det så blev det ett antal bilder tagna ;) ska försöka lägga upp de så snart som möjligt :) Men nu när jag är tillbaka i verkligheten med skolan så är det mycket som ska göras och fixas ! 5 dagar av föreläsningar missades och det är tur jag har vänner som tra extra mycket anteckningar och scannar de till mig (A)


MåBäst<3

Av Aspegren - 11 april 2012 11:12

Ikväll är det sittning i Jkpg :) Hi Life '12 End of Days har Western vs. Nerds på Akademien :) Varje år har Hi Life en sittning med Western vs något, och iår blev det Nerds ;) Hoppas att sittningen blir grym för alla er som ska gå, tyvärr så blev det ett nej från min sida denna gången eftersom jag fortfarande är hemma i Mörrum !!

Hittade ingen hemsida till Hi Life '12 :( , som de brukar ha för att lägga upp alal happening & sittningar :) Men för er som har twitter kan ni följa Akademien twitter här.. Akademien :) Även via Hi Tech's hemsida brukar det finnas en vidare länk till Hi Life, men där är fortfarande Hi Life 20 Eleven :P


Idag ska jag plugga lite, tack vare Emelie så skickas det föreläsningsunderlag till mig så jag vet vad som händer i skolan :) Men kommer snart tillbaka upp till Jkpg efter ett litet äventyr ;) :D


MåBäst<3

Av Aspegren - 9 april 2012 20:33

Hemfärd till Blekinge igår :) Mormor, morfar och mamma kom upp och hämtade mig vid 11 och sedan begav vi oss till A6 för att äta lunch. Eller det blev ju min frukost och deras lunch :P Sen gick bilfärden hemåt :)

Igår på kvällen var vi hos Högstedt :) God mat, trevlig sällskap och lite spel !! Mycket skratt och konstiga kommentarer, så härligt att vara där :) Alltid väldigt socialt och pratglatt :)!!

---

Idag har jag försökt plugga lite eftersm matten kräver en del energi utöver föreläsningar och övningar! Sprungit med pappa, dock började det regna men det var skönt och komma ut :) Vid 15 kom mormor, morfar, farmor och kusinen Kim för middag och lite födelsedagsfirande. Eftersom jag hade tenta vid min födelsedag och bror fyller år på lördag så blev det lite presenter till oss båda :) Maten var god från Jamie Olivers kokbok som bror fått i julklapp av Anna :)

Skillnaden från när man bor långt ifrån resten av familjen, är att man inte kan vara social så ofta :( Så efter middagen har jag, Patrik, mamma och pappa spelat Absolut Överens :) Roligt spel, fast det är nog roligast att spela med de man känt länge för annars är det svårt att veta hur den andra tänker xD!


MåBäst<3

Av Aspegren - 6 april 2012 18:57

Dagen har tillbringats åt att skriva seminariumet med Helena och Emmy :) Hade Emmy på Skype-date eftersom hon åkte hem till Karlshamn igår för att fira påsk :) skönt att Skype finns, underlättar när man är på olika ställen :) Blev klara på 2h, kändes riktigt bra och effektiv tid ;) vissa dagar är inte effektiviteten 100% xD sitter hos Helena nu och kollar på Legally Blond, klockren film ;) Inte bara jag som kan den utan till, Helena ligger och halvsover och säger meningar som kommer i filmen 10sekunder efteråt ;) Jobbar ikväll, få se hur många som sörjer idag med alkohol :P Påsken är ju bara en av alla högtidshelger då folk har extra många dagar att festa till 200%!

Av Aspegren - 5 april 2012 17:30

Inviger påsken i lägenheten idag :) Har fixat lite björkris och påskfjädrar så nu är det riktigt färgglatt :) Hittade även lite vitsippor i Stadsparken !! Fast vill att det ska vara vår igen för tycker att sex grader varmt i april är lite för kallt "/ !!


 


Skönt att få en paus ifrån skolan eller kanske ska säga att det är paus från föreläsningar men det finns alltid saker att läsa/göra som behövs fixas xD!


MåBäst<3

Av Aspegren - 4 april 2012 14:29

Hunger Games var en bra film :) Kanske lite utdragen i mitten av filmen (2h & 30min),

men helt klart värd att se :)

---

Föreläsningen igår var helt okey, lärde sig kanske lite och klarade minitestet som lärarna vill at vi ska skicka in efter varje föreläsning för att se så man förstått det de har gått igenom :) Det är bra, för då vet jag att jag borde lyssna och anstränga mig för att klara det testet bättre efterår :) !

På kvällen så kom Emelie, Emmy, Helena och Lisa hit för Tacokväll till middag och brie&kex till efterrätt :) Blev monopol också, som jag vann :) Fast enligt Emmy så vann hon för hon hade minst pengar kvar vid spelets slut ;) Omvända regler "/ ??

---

Tidig skola idag också och matteövning direkt efteråt för att räkna på det läraren precis föreläst om :) Gick helt okey och så fixade vi klart inlämningsuppgiften :) Det är många små projekt på olika håll just nu så mycket att hålla reda på.. Men det ska nog gå bra när April är slut, för då är fadderföretagskursen med IKEA slut för denna terminen! Fast då övergår ju fokuset till tentaplugg xD


På lunchen idag mötte jag Filippa på Kaffebönan :) Trevlig lunch och mycket prat :) Kom precis hem och ska bara varva ner lite innan jag ska till jobbet :)


MåBäst<3

Av Aspegren - 2 april 2012 18:40

Igår var en aktiv dag :) Johanna från Ulricehamn kom hit och hälsade på :) Åt frukost vid Juneporten, åkte ut till A6 och shoppade lite och sen till mig för att slappa lite innan hennes buss hem gick :) Efter det begav jag mig till Emelie för att ha lite tjejmiddag med Lisa och Helena, med update på vad som hänt i helgen :) Kl 9 bar det av till O'learys för jobb ! Att cykla hem kl 3 en söndagskväll, vet inte riktigt men det kändes som det var lite för tyst överallt för det var inte en enda människa i rörelse "/

---

Idag var det Matematisk analys på schemat ! Gick bra trots lite trötthet i kroppen xD Kändes som alla i klassen var lite trötta, det är ju trots allt måndag ;) Fick ett mail av Wass att jag låg uppe på JTH's sida med de andra bloggarna, så kolla det :) Blogga JTH

---

Ikväll blir det bio, Hunger Games :) Känns som den kan vara bra, så håller tummarna :)


MåBäst<3

Ovido - Quiz & Flashcards