My Life Now

Direktlänk till inlägg 17 januari 2012

Val Thorens (A)

Av Aspegren - 17 januari 2012 18:20

Halva Januari har redan passerat och tiden går så jädrans fort ! Fast de 10dagarna i Val Thorens bara sprang iväg och var helt underbara <3 Det kommer bilder lite senare, men kan berätta att det var sol, klarblå himmel och mellan 10 - 4 minusgrader varje dag så vi kunde inte klaga alls ! :)

Val Thorens är nog ett av de bästa skidorterna jag varit på, Lake Tahoe i Nevada var bra men det var hyfsat branta backar där om man jämför med svenska berg och Val Thorens. Och eftersom jag är en liten fegis och vill helst åka blå/röda backar så passade V.T utmärkt :D

---

Och med ett gäng från högskolan som är vana vid att festa så blev ju inte kvällen så mycket sämre med After Ski, middag och uttång ! Varje AfterSki vad det Live Band på Saloon Bar som vi nästan alltid var på och om man ville så kunde AfterSkin redan börja i backen kl 15 innan backarna stängdes ;) Efter AfterSkin gick vi hem och fixade oss för att dra till något arrangemang som Summit Week/Northlander hade fixat !! Härliga guider och roligt folk runt omkring oss och kvällarna blev fina :)

Fast jag ville inte förstöra snowboardåkningen som alltid är bäst på morgonen, så klockan ringde 07.30 varje morgon oavsett sovtid :) Vi handlade Bauguetter som var färska varje morgon och sen väntade vi bara på att liftarna skulla sätta igång (A)  

----

Dock att vi nu är tillbaka i verkligheten, Jkpg har varit lite saknat och att jag ska få lägenheten och alla mina saker hit den 4:e februari gör det inte mindre positivt !! Riktigt skönt :)

Skolan började igår, 3 kurser parallellt men det ska nog inte vara några problem :) Kanske vore bra att få kursboken snart så man vet vad läraren pratar om, men det är bara ett plus i kanten ;)


MåBäst<3

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aspegren - 11 december 2013 09:53


Ikväll blir det biomys :) The Hobbit:  The Desolation of Smaug som gäller :) Kollade på första filmen i måndags för att fräscha upp minnet, så nu är jag redo för att se fortsättningen :D Få väl skriva sen hur den var, men avslöjar jag för mycket så l...

Av Aspegren - 7 december 2013 15:24


Igår fick vi hemtentan, så bäst att sätta igång direkt :P Blev middag och plugga med Jesper och en sneakpeak på Idol då och då för att se hur det gick för dom i finalen! Har en vecka på oss att göra tentan, men bäst at börja direkt annars sitter man ...

Av Aspegren - 5 december 2013 09:26

Hur "gammal" jag än må vara så är det alltid lika roligt att vakna upp och kolla på julkalendern i December :)  Idag gjorde Björn Gustafsson debut i den, så det kan nog bli lite komisk också :)    I skolan är det bara en uppsats, en presentatio...

Av Aspegren - 4 december 2013 17:23

Imorgon är det bara 2v kvar till jag åker till USA :D Så det är bara att tänka positivt och fortsätta kämpa!   Var hos doktorn idag (igen)! Känns som jag känner hela vårdcentralen nu och halva sjukhuset så mycket som jag farit runt! Ryhov, doktor...

Av Aspegren - 26 november 2013 17:17

Var för en vecka sedan, fasiken vad tiden går fort för det känns som den var igår! Men middagen blev lyckad, massa skratt, fina tal och mingeltävlingen med styrelsens egenmålade tavlor var succé! Alla har en konstnärlig sida om man vill iaf :)    ...

Ovido - Quiz & Flashcards