My Life Now

Alla inlägg under februari 2010

Av Aspegren - 11 februari 2010 19:59

Ett ämne som hela världn svämmar av just nu xD !! hmm, men böckerna e grymt bra :) Är inne på 4:e boken nu :P Man läser de snabbt då de e intressanta, jag började med att läsa de engelska för orginalet e alltid bättre och det e bra att lära sig språket! Men när jag beställde de så tog jag hem de på svenska :) Då jag ha en kompis jag kan låna de av på engelska :)

Jag tycker att de som gillar science-fiction, romantik och lite spänning borde läsa de :) De är en bra serie för ungdomar/vuxna :) Super-Duper <3


Imon e de fredag, härligt me helg! Plugg och vänner lär den bestå av, härligt som vanligt ! SvB gick bra, imon e de muntligt.. få se hur läraren fixar upplägget xD !! En roman, i detta fallet "Ringaren i Notre-Dame" oxå en bra bok, väldigt klassisk och gammal skriven :P men helt okey !!

Super kram på alla <3 Lover You <3

Av Aspegren - 10 februari 2010 21:57

Helgen närmar sig, det e endast en dag kvar och sen e de fredag! Imon e de skriftlig redovisning i skolan, svB.. Ska skriva om ringaren i Notre-Dame :P Ändå en helt okey bok!! Även då de e en klassiker xD

Men i helgen bli de en del planerat :) Lite plugg, tack vare ett keB-prov nästa vecka.. Men inte många veckor kvar nu innan man får 1 års ledighet (A) Ska förmodligen åka till V på fredag, vi ska oxå luncha på dagen :) Sen på lördagen vet jag inte riktigt vad som händer :) Förmodligen träffa S & L, ngn timme iaf ! Klämma in ngn träning här och var :P Annars bli man rastlöst "/ inte såå skoj!!


Men nu ska jag krypa ner, nana sött <3

Av Aspegren - 9 februari 2010 18:50

Tisdag.. och imon e de onsdag.. smart slutsats xD Men imon ha halva veckan gått och man längtar redan till helgen :) !! Få se hur planerna blir, just nu ser de väldigt ostadiga ut... ingen aning typ !!

Vi hade iaf andra utav 2st muntliga redovisningar om projketet idag :) Det gick bra, och nu har vi bara rapporten och en pytte redovisning kvar till v11.. Sen e projketet klart (jubel&applåder) och vi slipper ha det på våra axlar !!


Idag skrev paps ut ansökan till cc (AuPair), så ska kolla igenom detta me V på fredag :) Mkt att göra, tänka på osv !! Men det ska funka kanon har jag kommit fram till :) Känner verkligen hu skönt de ska vara att bara komma iväg, träffa nya människor och uppleva massa olika saker :) Super liksom :) Man kan ju inte vara kvar på samma ställe hela livet, iaf inte om du inte varit ngn annanstans för att veta hu de e där xD !!


Men nu bli de att plugga vidare och sen slappa lite vid tv:n!!

Puss&Kram, Nana sött folket!

Av Aspegren - 7 februari 2010 19:49

Sov iaf lite länge inatt, fått tbx lite av sömnbristen :) Så de e ju bra!

Vandrade lite me masa & hälsade på famo&fafa :P Sen blev de att fixa varm chocklad, och packa lite :P Körde till pulkabacken och träffade de underbara vännerna :) Alltid skoj att se dem :)

Mkt goa skratt och sen blev de lite bastu innan jag stack hem :) Riktigt najs faktiskt !! Tack för en underbar dag :)


Ha de najs, denna helgen oxå slut och 2v kvar till lovet :)

Av Aspegren - 6 februari 2010 22:15

En slutsats har dragits :) Lr många xD men den viktigaste är att !! Jag har åkt nattåg, för första och sista gången i mitt liv. Ngt man måste uppleva innan man dör (bocka av det från listan), men det e inget jag ska göra igen kan jag säga !!

Annars ha helgen i Sthlm varit great :) Brist på sömn (pga natttåg) men bra ändå :) Middagen va härlig, väldigt blandat i människoväg !! Men skoj att se att så mkt olika personer kan ha samma intresse :) Det va väldigt trevligt, samtalade med ca10st nya människor som jag förmodligen lär prata mer med framöver!

Glad att jag fick uppleva detta iaf, Tack vare A's pappa annars hade vi missat nattåget och inte kommit till Sthlm i tid "/

Så en super helg, imon bli de pulka odyl. med vännerna :) Skojskoj! Känns skönt att jag fått ngr dagars ifrån vad man brukar göra! Ngt som brytit den vanliga vardagen man oftast har.. (både bra/dåligt :P)


Sov gott, för jag lär somna snarast möjligt :) <3 Puss&Kram

Av Aspegren - 4 februari 2010 21:15

Stockholm, så kallad huvudstaden i Sverge, nu kmr vi !! Tåget 22.37 lite sent "/ men nattvandrare som vi är klarar vi det! Jag och A ska ha en dundersuperhärlighelg<3 Få komma ifrån allt och inget.. ha mkt att göra så att tankarna är ngn annanstans !! Söndag bli de förmodligen pulka med mina älskade vänner :) Längtar dit oxå :)

Så jag vill att helgen i Sthlm ska gå långsamt, så jag få njuta av den!! Men vil oxå att de bli söndag så jag få gosa med mina älskade underbara vänner i all snön vi har i skogen!!


Älskar er till tusen <3 Glöm inte det (A)

Av Aspegren - 4 februari 2010 18:08

Idag hade vi muntlig redov om vårt projekt :) Det gick kanon, kändes bra och blev riktigt nöjd :) Sen blev det stan med L.A :) Vi ha bokat utlandsresa (A) Gittigt värre :) Bokad i maj, för att man ska vara brun och fin till bal&student <3 SuperDuper :) Sen bussen hem för att packa för fullt :P Ikväll/Inatt bär det av ett tåg mot Sthlm, med mig&A som passagerare tsm med massa andra som ska dit av samma syfte xD !! Vi hade turen med oss och fick en resa från skolan till Berzeliusdagarna :) Massa kemiprat i två hela dagar med en middag för de 300 besökarna/eleverna från olika skolor på fredagkvällen :)

Kmr bli superKUL :) Så ha precis packat klart, checkat av listan två ggr xD !! Så nu ska jag träna, ringa ett samtal, duscha och sen sätta mig vid tv:n för att slappna av och varva ner innan nattåget går !! Få se hu mkt sömn det blir inatt, annars har jag en labbrapport att skriva som lär ta ngr timmar!


Ha n super helg<3

Av Aspegren - 3 februari 2010 10:01

Japp, då var det en projektvecka igen.. Inga lektioner förutom att jobba med projketet! Väldigt bra, vi får saker gjorda och man har tid att jobba och fixa till saker en del saker.  Nu blev ju resan inställd, p.g.a oväder i Sverige! KAOS!!

Fast de va härligt att vakna imorse, med massa ny snö och kramsnö dessutom <3 Lite klyven är jag, vill ha snö men vill oxå att den ska försvinna så att man kan ut och träna :)

Imon e de muntlig redovisning som gäller, idag övar vi inför den och ska börja med rapporten :) Hem och packa inför Sthlm oxå, sen fira morbror som fyller 40år idag :) Grattis till honom !! Imon kväll bli det nattåg med A till huvudstaden och vi ska besöka berzeliusdagarna :)


Ha en trevlig dag gott folk :)

Ovido - Quiz & Flashcards