My Life Now

Alla inlägg under oktober 2009

Av Aspegren - 12 oktober 2009 16:23

Asså denna dagen har varit lite upp&ner "/ !!

Vaknade trött och ville inte stiga upp.. efter frukost och påväg till bussen så e jag iaf hyfsat pigg.. Jag e konstig på det sättet :O Om jag e trött när jag vaknar så e jag pigg resten av dagen xD och tvärtom "/ Så bättre att vakna trött då ju !!

Direkt i skolan va det FyB-prov... Inte världens bästa resultat jag lär få tbx "/ Men iaf G kändes det som.. så få va nöjd.. FyB e inte mitt favvo ämne :( Men sen va det lång lunch och sen Webbdesign :P Så jag ha haft roligt nu på em iaf <3 Blev nästan klar med uppgiften idag.. bara en sak kvar till nästa gång (A)

Nu ska jag byta om och bege mig till mina småbarn som jag e ledare för.. Alltid super skojigt <3 Oxå tränar ikväll när jag kmr hem.. Och ingen läxa :D:D:D:D Gladare kan man inte bli <3


You Make Me Smile <3



Av Aspegren - 11 oktober 2009 20:46

Asså denna söndagen ha vatt jobbig... somnade kl fyra inatt då 80-tals festen va super och vi åkte hem kvart över tre :D Sen ringde klockan kl 10 för att vi skulle städa stugan oxå :P Inte så roligt iofs xD!

Fast när föräldrarna va och städade stack jag till A i stan och pluggade FyB.. vaknade inatt och hade oro som fan att jag inte fattade ett skit :'( Sen åkte vi hem, åt hos momo&mofa :D God mat som vanligt!
Sen bar det av till A.J för att hjälpa honom att plugga (oxå med FyB) :P Så vi hjälpte varann och det gick super.. :)

Äntligen sitter jag framför datan, slappar och dricker varm chocklad <3 Ngt ja alltid njuter av (A) Så lyssna på lite musik och krypa ner i sängen för att sova snart! Annars kmr jag va dödstrött imon "/ Inte bra när provet i på morgonen..

Men en super trevlig lördag + lördagskväll <3 Tack så mkt alla som fanns runt omkring mig ;)


You Make Me Smile <3

Av Aspegren - 10 oktober 2009 14:17

En lördag.. ett undantag.. jag ha pluggat "/
Fast självförvållat !! Jag började inte tidigare xD

Men idag ha jag oxå tränat :) Fixat håret.. är krusat nu.. så man hade när man var kanske 6-10år :) Ser gulligt ut (A) Håret är en del av 80-tals festen som ska äga rum ikväll!! Ska hjälpa till och fixa och servera där :P Så måste ju va lite 80-tals klädd !! Kmr bli super tror jag faktiskt!
Jag ska ha svarta leggings, röda benvärmare och en svart tunika med STORA vita prickar på <3 Såå jädra snyggt ;) Till detta e ju håret krusat + stor rund lugg ;P Snyggare kan man inte bli :O

Ska till D snart oxå.. ses en liten stund iaf :)

Ha en bra lördagskväll :) För det kmr jag att ha <3

Av Aspegren - 9 oktober 2009 21:09

Bio va Super <3
Folk borde se den.. helt klart (A)
The Ugly Truth.. Watch It While You Can :)

Många goda skratt och ngn sorglig scen.. men perfekt !!

Nana söt folket :)

Av Aspegren - 9 oktober 2009 16:07

Fredag :) Jag e glad.. helg :) Dock består denna helgen av plugg "/ Men oxå roliga saker :) Som en 80-tals fest mina föräldrar och ngr till har fixat :P Jag och M ska servera, fixa och ha super skoj <3 Det är lördagens sysselsättning ;)
Ikväll blir det bli med L.. Vi ska kolla på "The Ugly truth" :) Den verkar bra.. så ska snart iin och hämta henne och sedan köra vidare till bion :) Senare få vi se vad som händer :P Om det bli Harry's lr träffa D.. vilken av dessa planerna det blir vet jag inte nu xD Men vilken det än blir så kmr det bli super (A)
Hjälpte M idag med MaB.. hon behövde lite hjälp! Hoppas hon fattade ngt mer efter än innan xD !!

Ha en trevlig fredagskväll (A)

Av Aspegren - 7 oktober 2009 21:05

Älskar den serien.. den innehåller mkt!! Olika sorters skådespelare, problem som läkarna har som man kan se i dagliga livet.. Hur mkt intriger det finns på en arbetsplats och hur de löser detta :)
Serien e SUPER <3 Min favvo serie (A)
Speciellt Dr. Torres (A) Hennes attityd e så härlig, att man kan ha en sån inställning till allt som hon har :P
Men också att serien symboliserar väldigt många personligheter och attityder :) Att alla har olkia bakgrund och får med-&motgångar :P


Av Aspegren - 6 oktober 2009 20:31

Nu fortsätter AuPair-tipsen :)
Det är oxå viktigt att du vet vilket företag du vill åka med, det finns en del företag som skickar iväg AuPairer till hela världen t.ex. England, Nya Zeeland, USA, Spanien, Frankrika osv !!

Alla företag erbjuder olika saker, så ta reda på vilket företag du tkr känns bäst för dig.. Beroende på var du ska också såklart ! Man kan också försöka prata med andra som har jobbat som AuPairer, då man kan få svar på många frågor genom det :)

Jag ha tagit kontakt med STS, som jag har anmält mig till.. Dock behöver jag inte lämna in all fakta och uppgifterna förrän till våren, då matchningen inte ta så lång tid när du ska till England (som jag ska)!! Om du ska till USA så kan matchningen ta 6månader om inte mer tror jag.. så då få man anmäla sig rättså långt innan :)
Men det e bra att prata med andra som har jobbat som AuPairer, som åkt med olika företag.. För allt kan ske när du jobbar utomlands och det e alltid bra om man vet hur de olika företagen handskas med problemen som kan ske !

Allt för idag :)

Av Aspegren - 5 oktober 2009 22:02

Dagen är en måndag, måndagar som vanligt har jag mkt att göra!! Skolan (8-16), ändå bara 2 lektioner :P Webdesign e skojigt, även om det inte alltid går som jag&L vill xD... Sen e det ledare som gäller, för mina små barn :) De e gulliga <3 Tråkigt att de inte skärper sig, och inte gör sitt bästa när man vet att de kan bättre "/

Sen hämtade Ma mig.. Åkte hem, åt lite och sen krävde KeB-boken min uppmärksamhet !! Dock var jag duktig och pluggade mellan 19-21 :) I'm Proud <3

Nu sitter jag här, i sängen, skriver och ska snat fixa mig inför sängen.. Imon e det sovmorgon !! Men ska oxå till sjukhuset.. hoppas jag få ta sprutan imon iaf !! Mer plugg till KeB, då vi har prov på torsdag "/

Nästa vecka e jag lite mer ensam än vad jag brukar va :( Fick reda på det idag.. men det ska nog gå xD !! Jag har ju alltid mina vänner, som betyder oehört mkt för mig <3 Även om jag kanske inte visar det så bra "/ SRY för det :(

Love You 4-ever <3 Belive Me <3

Ovido - Quiz & Flashcards