My Life Now

Direktlänk till inlägg 26 april 2013

Fredag !

Av Aspegren - 26 april 2013 20:00

Igår blev det CSN, bidrag och löning :) Bra med tre inkomstkällor :P Så tog mig friheten att äta lite sushi igår med Emelie och sen drog vi till Pipes med lite folk från klassen för att försöka vinna pop-quizen :) Tyvärr kom "bara" femma men sällskapet var roligt och ha en kväll då man bara kan ta det lugnt :) 


Idag tog jag mig sovmorgon och låg kvar till kl 11 ! Lite chokad själv att jag lyckades :P men det behövdes nog! Fixat tvätt, städat, vatt i skolan 2ggr och lagat paj! Inte blivit så mycket plugg, men behövs nog en slappdag och rensa hjärnan lite :) 


För er som inte är från Jkpg så har det varit lite kaos på skolan denna veckan då JTH's styrelse - Hi Tech lagt ner sin verksamhet pga bristande engagemang. För att visa folk vad som händer om vi inte får in mer folk i styrelsen. Då det har uppstått vakanta poster och snart kanske inte styrelsen kan ta beslut längre pga för lite folk på mötena, vilket inte känns så roligt då de tillför massa saker till studenterna och finns där för deras skull. I måndags tog Jnytt kontakt med ordförande och skrev en artikel om det och kollade även vad studenterna tyckte om att verksamheten lagts ner. Läs om ni vill, intressant och givande :) 

Hi Techs motivering :) 

Studenternas åsikt, dock är det nog medieredigerat för intervjuare skriver ju bara det "bästa"!

"microvågsbubblan" Hi Tech's respons till varför verksamheten lagts ner för tillfället, då många studenter vill ha en förklaring vilket jag anser är förståeligt :) 


MåBäst<3

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aspegren - 11 december 2013 09:53


Ikväll blir det biomys :) The Hobbit:  The Desolation of Smaug som gäller :) Kollade på första filmen i måndags för att fräscha upp minnet, så nu är jag redo för att se fortsättningen :D Få väl skriva sen hur den var, men avslöjar jag för mycket så l...

Av Aspegren - 7 december 2013 15:24


Igår fick vi hemtentan, så bäst att sätta igång direkt :P Blev middag och plugga med Jesper och en sneakpeak på Idol då och då för att se hur det gick för dom i finalen! Har en vecka på oss att göra tentan, men bäst at börja direkt annars sitter man ...

Av Aspegren - 5 december 2013 09:26

Hur "gammal" jag än må vara så är det alltid lika roligt att vakna upp och kolla på julkalendern i December :)  Idag gjorde Björn Gustafsson debut i den, så det kan nog bli lite komisk också :)    I skolan är det bara en uppsats, en presentatio...

Av Aspegren - 4 december 2013 17:23

Imorgon är det bara 2v kvar till jag åker till USA :D Så det är bara att tänka positivt och fortsätta kämpa!   Var hos doktorn idag (igen)! Känns som jag känner hela vårdcentralen nu och halva sjukhuset så mycket som jag farit runt! Ryhov, doktor...

Av Aspegren - 26 november 2013 17:17

Var för en vecka sedan, fasiken vad tiden går fort för det känns som den var igår! Men middagen blev lyckad, massa skratt, fina tal och mingeltävlingen med styrelsens egenmålade tavlor var succé! Alla har en konstnärlig sida om man vill iaf :)    ...

Ovido - Quiz & Flashcards